29 فروردین

تبلیغات

تبلیغات

جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

امکانات جانبی

امکانات جانبی

Alternative content


29 فروردین

  • 39

Image result for ‫29فروردین‬‎

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 17:20
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

چرا 29 فروردین روز ارتش نام گرفت؟

  • 26

نامگذاری 29 فروردین هرسال به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

روزی برای ارتش. حالا35 سالی می شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک روز از تقویم رسمی کشور را به نام خود می بیند. روزی که برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی. اما چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟ 

از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد. ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و بایستی منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا بی طبقه توحیدی عوض می کرد . 
 
همین جوسازی ها سبب شد تا شهید سپهبد ولی الله قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش در نامه ای استعفای خود در روزهای اول فروردین 1358 را به امام خمینی (ره) تقدیم کند. شهید قرنی در استعفای خود با شکایت از اقدامات ضد انقلاب و دشمنان خارجی و دخالت های بیجا در امور ارتشچنین نوشته بود: «معاون نخست وزیر انقلاب که خود را واضع مقررات و مالک الرقاب می داند بدون آنکه بداند ارتش چه موقعیت و چه امکاناتی دارد و متأسفانه بدون اینکه حتی اینجانب را طرف مشورت قرار دهد هر روز دستوراتی صادر می نماید که ارتش بایستی شاهد لطمه ای دیگر بر روحیات افسران و افراد خود و افتادن مقداری سلاح و مهمات و مال و منال به دست افراد ناصالح و وابسته به خارجیان باشد و... وزیر دفاع بدون مشورت و نظر خواهی از اینجانب و خارج از وظایف خود می رود و از رادیو و تلویزیون و مطبوعات نسنجیده می گوید که سربازان فروردین مرخص و بالنتیجه تعداد معدودی که از ارتش با خون دل به سربازخانه ها کشانده بود، نگهداری سربازخانه ها را رها کرده و به موطن خود می روند و شب هنگام عناصر توده ای وابسته به سیاستهای خارجی با کامیونها به سربازخانه ها می روند و باقیمانده اسلحه و مهمات را بار کرده و به خارج از شهر می برند... دولت بدون مشورت با ارتش و آگاه ترین مرجع ارزیابی کردستان، نمایندگانی را به آن صفحات می فرستند که با ورود آنها و اولین سخن پراکنی که می کنند مردم را به پادگان مهاباد ریخته و غارت می کنند و در جلوی همین هیأت فرماندة پادگان را گلوله باران می کنند«... 
 
کمتر از یک ماه بعد، سپهبد قرنی توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید تا علاوه بر آثار جنگ روانی سنگینی که بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط دشمنان خارجی، طیف ضدانقلاب، منافقین، حزب توده و عناصر نا آگاه در ارتش جریان داشت، بی انضباطی، سستی و عدم تمکین از فرماندهان نیز به مشکلات ارتش اضافه شود. مشکلات فراوان ارتش سبب شد تا فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی(ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره اندیشی کنند و از امام (ره) بخواهند ایشان فرماندهی خود بر کل نیروهای مسلح را مجدداً اعلام نمایند. تا با استفاده از این حکم حکومتی قوام و انضباط بر ارتش برگردد. امام خمینی نیز (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت ، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند. دربخشی از پیام امام خمینی(ره) آمده بود: 
 
»روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام مى‏شود. ارتش محترم در این روز در شهرستانهاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداكارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى كشور اعلام نمایند. 
 
ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال كنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اكنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام نمایند. اكنون مخالفت با ارتش اسلامى كه حافظ استقلال و نگهبان مرزهاى آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید براى حفظ و امنیت كشورمان كوشش كنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم«. 
 
امام خمینی(ره) در بخش های دیگر پیام خود نیز مشکلات دیگر پیش روی ارتش را نیز مورد توجه قرار دادند تا توطئه های داخلی و خارجی علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کنند. 

از آن تاریخ به بعد هرسال در سالگرد صدور این پیام، روز ارتش در سراسر کشور جشن گرفته می شود و ارتش در شهرهای مختلف به رژه و نمایش قدرت می پردازد

  • تاریخ ارسال : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 17:15
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,

محسن قطاسلو ،اولین شهید ارتش ج ا.ا ایران در دفاع از حرم

  • 45



 شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.


آل سعود ۷۰۰۰ نظامی خود را به اتهام فرار از جنگ یمن به زندان انداخت

  • 42

«محمد صالح النعیمی» رئیس بخش سیاسی اتحادیه نیروهای مردمی یمن در مصاحبه تفصیلی با شبکه «المیادین» یمن فاش کرده «یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های عربستان و کشورهای عضو ائتلاف ریاض برضد یمن، عزم و اراده درهم شکسته نظامیان آنها در میادین مختلف نبرد است. براساس آخرین اطلاعات به دست آمده بیش از 7 هزار نظامی و افسر درجه‌دار سعودی و عربی عضو ائتلاف برضد یمن به دلیل فرار از ارتش در زندان‌های ریاض به سر می‌برند. کشته‌های آنها اکنون به رقم هزاران نفر رسیده و اسرای بسیاری را در این تجاوز از دست داده‌اند. شمار زخمی‌ها هم به مراتب از تمام این اعداد اعلام شده بیشتر است.آخرین خبرهای به دست آمده نشان از این دارد که ائتلاف عربی در این تجاوز بیش از 22 هزار زخمی داشته و عربستان هم به تنهایی 7 هزار زخمی در بین نظامیانش داشته است.» وی همچنین تاکید کرد «در گذشته، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان یک سری رویا و آرزوهایی داشتند و امیدوار بودند از طریق ادامه حملات نظامی برضد یمن به این خواسته‌های خود دست یابند، تمام این آمال و آرزوهای دشمنان یمن در برابر ایستادگی و مقاومت ملت و نیروهای ارتش یمن و مقاومت نقش بر آب شده و با شکست سنگینی مواجه شده‌اند. آنها این بار درحالی خواستار آتش بس شده‌اند، که می‌بینیم شرایط ائتلاف و عربستان به صورت کامل به زیان آنها است. البته ما هم اکنون نیز کاملا هوشیار هستیم و می‌دانیم، عربستان که معروف به نقض پیمان است، این بار هم نقض پیمان خواهد کرد و آتش بس را نقض می‌کند.»

 

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 17:5
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

برای مقابله با تحریم باید مشکلات را به دست خود حل کنیم

  • 43

 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و روز ارتش، اظهار داشت: فروردین ماه از ایام‌الله است چرا که دراین روز امام خمینی(ره) ارتشی را که تا مرز انحلال پیش رفته بود، زنده کرد و فرمان تاریخی امام، ارتش جدا شده از ملت را به اقیانوس مردم پیوند زد. بعد از این فرمان، ارتش جان دوباره گرفت و ایشان با صدور این فرمان، اعتماد خود به ارتش را نشان دادند.

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 6:38
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,

۱۲ نکته اخلاقی از شیخ رجبعلی خیاط

  • 46

 

افسران - ۱۲ نکته اخلاقی از شیخ رجبعلی خیاط

دوازده نکته اخلاقی از شیخ رجبعلی خیاط ، عارف بزرگ دینی را در ادامه با هم میخوانیم :

به گزارش “گیومه“، دوازده نکته اخلاقی از شیخ رجبعلی خیاط ، عارف بزرگ دینی را در ادامه با هم میخوانیم :

نکته ۱- اگر ما به قدر ترسیدن از یک عقرب، از عِقاب خدا بترسیم، عالَم اصلاح میشود.

نکته ۲- تو برای خدا باش، خدا و همه ملائکه اش برای تو خواهند بود. «مَن کانَ لله، کان الله لَه»

نکته ۳- سعی کنید صفات خدایی در شما زنده شود؛ خداوند کریم است، شما هم کریم باشید. رحیم است، رحیم باشید. ستاّر است، ستار باشید …

نکته ۴- دل جای خداست، صاحب این خانه خداست. آنرا اجاره ندهید.

نکته ۵- کار را فقط برای رضای خدا انجام دهید، نه برای ثواب یا ترس از جهنّم.

نکته ۶- اگر انسان علاقه ای به غیر خدا نداشته باشد، نفس و شیطان زورشان به او نمیرسد.

نکته ۷- اگر کسی برای خدا کار کند، چشم دلش باز میشود.

نکته ۸- اگر مواظب دلتان باشید و غیر خدا را در آن راه ندهید، آنچه را دیگران نمی بینند شما می بینید و آنچه دیگران نمیشنوند، شما میشنوید.

نکته ۹- هرکاری میکنید نگویید : “من کردم”، بگویید: «لطف خداست». همه را از خدا بدانید.

نکته ۱۰- نفس امّاره را مهار کنید و با آن مخالفت کنید.

نکته ۱۱- به سادات احترام بگذارید و آنان را در هر مرتبه و منزلتی هستند گرامی بدارید.

نکته ۱۲- انسان هرقدر به دستورات پروردگار عمل کند، به همان اندازه به خدا نزدیک میشود.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 6:37
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

شهید صیاد شیرازی عمار رهبری

  • 51

افسران - صحبتی را که ولایت مطرح می‌کند به محض ایراد سخن بر ما واجب می‌شود.شهید صیاد شیرازی


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 6:35
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,

بیانیه ارتش به مناسبت سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی

  • 16

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، فرا رسیدن بیست ‌و یکم فروردین ماه، هفدهمین سالروز شهادت امیر سرافراز ارتش اسلام سپهبد علی صیادی شیرازی را گرامی داشت.

 

در این بیانیه آمده است: شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی امیری از تبار عشق، وفادار و‌ قهرمان در جهاد اکبر و پیروز میدان مبارزه با نفس بود که هرگز دل به دنیا نسپرد و حیاتش نمونه بارز ایمان و تقوا و اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت در دفاع از عزت و سربلندی اسلام و ایران بود و در توصیف جایگاه او همین بس که ولی امر مسلمین، ‌وی را "سرباز صادق و فداکار دین و قرآن و نظامی مومن، پارسا و پرهیزگار" و "بنده برگزیده خدا" نامیدند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه این بیانیه، آورده است: ترور شهید علی صیادشیرازی و دیگر اقدامات کور تروریستی و ضدبشری که با حمایت دولت‌ها و مدعیان دروغین حقوق بشر صورت می‌پذیرد، راهبرد دائمی نظام سلطه و استکبار برای سلب امنیت و اختلال در روند پیشرفت و تعالی پرشتاب ملت ایران می باشد اما ملت رشید و قدرشناس ایران اسلامی با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا از جمله امیر دلاور ارتش اسلام سپهبد علی صیادشیرازی نشان داده تحت منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با هوشمندی و هوشیاری، آماده مقابله مقتدرانه و قاطعانه با تهدیدها علیه انقلاب و نظام اسلامی بوده و درس پشیمان کننده‌ای به دشمنان ایران خواهد داد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این شهید فداکار و فرمانده خردمند ارتش اسلام، مایه افتخار ملت بزرگ ایران اسلامی و الگوی نسل‌ جوان است و حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد کارنامه نقش آفرینی‌های شگرف و تعیین کننده امیر دلاور، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی حاوی سرفصل‌های تعیین کننده ای است که تلاش آن فرمانده مؤمن، مخلص و ولایتمدار در ایجاد تعامل، هماهنگی، انسجام و وحدت فراگیر بین نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وهم افزایی آنان در ارتقای قدرت دفاعی و بازدارنده کشور در جهت مأیوس ساختن دشمنان و بدخواهان اقتدار دفاعی میهن اسلامی؛ در پیشانی آن می‌درخشد.

در پایان این بیانیه آمده است: ‌ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سرافراز ارتش اسلام، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و دیگر شهدای والا مقام ایران اسلامی و هفدهمین سالگرد عروج ملکوتی ‌این شهید بزرگوار، آمادگی کامل خود را در تحقق آرمان‌های والای انقلاب، امام راحل و شهدای گرانقدر تحت رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا ‌اعلام می‌دارد.

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 12:31
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

منافقین کور دل در دنیا و آخرت ننگ تان باد

  • 39

صیاد,صیاد شیرازی,شهید صیاد,ویژه نامه صیاد,علی صیاد شیرازی,سپهبد علی صیاد شیرازی,شهید شیرازی,وصیت نامه صیاد,شهادت صیاد,شهادت

سلام  و درود  بر روان پاک و مطهر مالک اشتر علی زمان صیاد شیرازی که  از سوی  شقی ترین و بد نام ترین  فرقه بشهادت رسیدند البته به کوری همه دشمنان داخلی و خارجی امروزه هزاران نفر صیاد گونه  به تاسی و الگو گیری از این شهید عزیز در بطن ارتش ج.ا.ا سر بر افراشتند و در خدمت  مردم عزیز و ولایت امر هستند.

 روحش شاد ویادش گرامی باد 


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 12:28
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

حلول ماه مبارک رجب مبارک باد

  • 37

نتیجه تصویری برای حلول ماه رجب

ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر ( ع ) بر همه شیعیان آن حضرت مبارک و تهنیت باد

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 12:23
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دعای ماه مبارک رجب

  • 26

نتیجه تصویری برای حلول ماه رجب


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 12:21
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

تحریم ها تاثیری در توان نیروی دریایی ایران ندارد

  • 38

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم ها تاثیری در توان اجرای برنامه های نیروی دریایی ندارد.

امیردریادار حبیب الله سیاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بدون توجه به تحریم ها، برنامه های نیروی دریایی براساس نیازمندی برای دفاع از مرزهای آبی کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: نداجا برای انجام رزمایش و جهت بالا بردن قدرت دفاعی خود توجهی به حرف و سخن کسی ندارد و در راستای اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا اقدام می کند.

فرمانده نداجا با اشاره به اینکه نیروی دریایی ثابت کرده تحت تاثیر تحریم ها قرار نمی گیرد، اضافه کرد: با وجود تحریم ها بزرگترین پیشرفت ها بدست آمد و اگر همه امکانات کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت کار و برنامه های این نیرو جمع شود؛ راه به جایی نخواهد برد.

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 18 فروردين 1395 ساعت: 18:11
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

آقای روحانی برجام را متوقف کنید!

  • 37

 

افسران - آقای روحانی  برجام را متوقف کنید!


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 18 فروردين 1395 ساعت: 18:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:توجه به شعار سال می تواند معضل بیکاری و رکود اقتصادی را حل کند

  • 67

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، گفت: اقدام و عمل به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده می تواند معضل بیکاری و رکود اقتصادی را حل کند.

به گزارش روابط عمومی آجا، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز چهارشنبه و در هفتمین روز از حضور خود در مناطق عملیاتی جنوب غرب به منظور بازدید و بررسی روند فعالیت های فرهنگی راهیان نور وارد پایگاه چهارم شکاری وحدتی نیروی هوایی شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید و در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارتش، اعلام داشت: نامگذاری سال 1395 به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی رهبر فرزانه انقلاب تأکیدی بر استفاده از توان و نیروی کار داخلی است که نتیجه اقدام به آن می تواند معضل بیکاری و رکود اقتصادی را حل کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه معظم له دو سال پیش نیز رهنمودهایی در این خصوص بیان داشتند، افزود: اینکه اقتصاد نباید دولتی باشد و باید از دولتی شدن اقتصاد جلوگیری کرد از جمله این رهنمودها بود.

آل هاشم ادامه داد: پرهیز از اسراف و توجه و سرمایه گذاری به تولیدات داخلی باکیفیت از دیگر رهنمود هایی بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند.

وی در ادامه سخنانش به راهیان نور و تأثیر این اردوها بر نسل جوان اشاره و در این باره گفت: ظرفیت فرهنگی راهیان نور می تواند جامعه به ویژه جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان مصون نگاه دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: امسال ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند سال های گذشته حضوری فعال در زمینه برپایی یادمانها، ایستگاه ها و  نمایشگاه های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس دارد.         


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 5 فروردين 1395 ساعت: 8:59
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,

شرح با شما

  • 53
افسران - شرح با شما
 
کمک به هم نوعان را به خصوص درایام نوروز فراموش نکنیم

  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 5 فروردين 1395 ساعت: 8:20
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

ما چطور دلمون میاد ...؟!

  • 26

افسران - ما چطور دلمون میاد ...؟!


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 5 فروردين 1395 ساعت: 8:14
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

روزی چند دقیقه ...؟!

  • 17

افسران - روزی چند دقیقه ...؟!


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 5 فروردين 1395 ساعت: 8:13
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

قابل توجه جوانان

  • 39

افسران - نترسید


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 5 فروردين 1395 ساعت: 8:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

توصیه حضرت آقا

  • 16

افسران - خدا کنه گوششون بدهکار باشه


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 5 فروردين 1395 ساعت: 8:9
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

از سفره هفت سین با رنگ و بوی شهادت تا هدیه مشکل گشای رهبر انقلاب

  • 56

گفتگو با همسر شهید خلبان حسین خلعتبری



خلبان شهید حسین خلعتبری در سال 1328 در شهرستان شهسوار که اکنون تنکابن نامیده می‌شود دیده به جهان گشود. او در تاریخ 1/10/51 به دانشکده‌ی خلبانی نیروی هوایی وارد شد.

پس از طی دوره‌ی پرواز و آکادمی مقدماتی راهی ایالات متحده‌ی آمریکا شد و پس از طی دوره‌ی تکمیلی آکادمی به ایران بازگشت. سپس در تاریخ 1/3/56 به عنوان کمک خلبان تاکتیکی هواپیمای فانتوم «اف‌ـ4» به پایگاه ششم شکاری بوشهر منتقل و به پرواز مشغول شد.

با آغاز جنگ او به عنوان خلبان هواپیمای «اف‌ـ4» شجاعت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و در پروازهای رزمی بمباران هوایی لشگر سوم زرهی و پنجم پیاده مکانیزه سپاه سوم ارتش عراق به افتخارات بزرگی نایل آمد.

اوج خدمات او، موشکباران ناوها و ناوچه‌های نیروی دریایی عراق در هفتم آذرماه 1359 در عملیات مروارید بود که رشادت فوق‌العاده‌ای در این عملیات از خود نشان داد.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 فروردين 1395 ساعت: 8:6
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

عید نوروز

  • 27
 

نوروز95,عیدنوروز1395,عید نوروز,عیدنوروز,نوروزباستانی,جشن نوروز

عید نوروز برابر با اول فروردین ماه (تقویم شمسی)، جشن آغاز سال و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است.خاستگاه عید نوروز در ایران باستان می باشد و هنوز مردم مناطق مختلف فلات ایران عید نوروز را جشن می‌گیرند.

امروزه زمان برگزاری عید نوروز، در آغاز فصل بهار است. عید نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها تعطیل رسمی است.

زمان عید نوروز

جشن نوروز از لحظهٔ اعتدال بهاری آغاز می‌شود. در دانش ستاره‌شناسی، اعتدال بهاری یا اعتدال ربیعی در نیم‌کره شمالی زمین به لحظه‌ای گفته می‌شود که خورشید از صفحه استوای زمین می گذرد و به سوی شمال آسمان می‌رود. این لحظه، لحظه اول برج حمل نامیده می‌شود، و در تقویم هجری خورشیدی با نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین برابر است.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 فروردين 1395 ساعت: 7:52
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

همزمان با آغاز سال نو؛فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز سومار حضور یافت

  • 110

مرزداران مستقر در سومار، سال نو را با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گرفتند.

 

مرزداران مستقر در سومار، سال نو را با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گرفتند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش که با هدف بازدید از مرزها به استان کرمانشاه سفر کرده، در لحظه تحویل سال با حضور در منطقه عمومی سومار، علاوه بر  بازدید از مواضع و سنگرهای نیروهای مرزدار ارتش در نقطه صفر مرزی، به طور صمیمانه، با آنها دیدار کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید با اشاره به آمادگی کامل همه نیروهای ارتش، به ویژه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: راهبرد اساسی ما افزایش توان دفاعی و خنثی کردن هر نوع تهدیدی در نطفه است.

امیر سرتیپ پوردستان افزود: در هر لحظه و زمانی اگر کسی چشم طمع به مرزهای ما داشته باشد، چنان پاسخی به او خواهیم داد که از کرده خود پشیمان شود.

وی تاکید کرد: به واسطه حضور مردم در همه عرصه ها به خصوص دوران دفاع مقدس، توانستیم در برابر رژیم بعثی عراق بایستیم و امروز هم که دشمنان هر لحظه در فکر ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به انواع و شکل های مختلف از جمله راه انداختن جنگ های نیابتی، مذهبی و اعتقادی هستند، ایران اسلامی با اقتدار و عزت و به برکت رهبری فرزانه و مردمی با بصیرت، علاوه بر خنثی کردن تلاش های بدخواهانه دشمنان، به الگویی بی بدیل و بی نظیر در منطقه و جهان تبدیل شده است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در پایان با تاکید دوباره بر آمادگی همه نیروهای نظامی به ویژه مرزداران غیور تصریح کرد: فرزندان دلیر این آب و خاک با اِشراف کامل بر منطقه و رصد تحرکات خرابکارانه عوامل استکبار جهانی و گروهک های معاند، با حضور به موقع خود، اقدامات مذبوحانه و تهدیدات بدخواهان را خنثی می کنند.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 فروردين 1395 ساعت: 7:47
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,

سنگرهای دشمن

  • 20

افسران - سنگرهای دشمن


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 فروردين 1395 ساعت: 7:42
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

انتخاب نام سال ۹۵ توسط رهبری

  • 84

 

سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی‌شان که به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، سال ۱۳۹۵ هجری شمسی را به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

 





  • تاریخ ارسال : دو شنبه 2 فروردين 1395 ساعت: 9:21
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد:تحقق شعار سال، همکاری تمام اجزای فرهنگ، سیاست و اقتصاد را می

  • 94

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، با اشاره به نام گذاری سال 1395 هجری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر فرزانه انقلاب، لزوم تحقق این شعار را همکاری بین تمام اجزای فرهنگ، سیاست و اقتصاد دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نام گذاری سال 1395 هجری به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی رهبر فرزانه انقلاب، لزوم تحقق این شعار را همکاری بین تمام اجزای فرهنگ، سیاست و اقتصاد دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز، یکشنبه همزمان با آغاز سال جدید با حضور در یادمان دهلاویه و در جمع زائرین این یادمان، تحقق و خواسته مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی را یک نیاز و ضرورت برای کشور دانست و با بیان اینکه این کار نیاز به مشارکت و همدلی بین مردم و مسئولین دارد، افزود: بحث اقتصاد مقاومتی و ایجاد زیر ساخت های دستیابی به آن، سالهاست که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مطرح می شود و جا دارد به این امر در سال جاری با توجه به نامگذاری آن به نام" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" به صورت جدی تر نگاه و در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش، پرهیز از اقتصاد دولتی، توجه به تولید محصولات با کیفیت داخلی و رهایی از اقتصاد نفتی را از الزامات تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دانست و افزود: باید در این زمینه همه دست به دست هم دهیم و با یک حماسه ملی و فرهنگ سازی مناسب، شرایط ایجاد راهکارهای اقتصاد مقاومتی را فراهم نماییم.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی دیگر از الزامات تحقق شعار سال، همکاری و همدلی بین تمام اجزای سیاست، فرهنگ و اقتصاد است.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان با اشاره به تحقق شعار سال 1394 افزود: وحدت، همدلی و همزبانی ملت و دولت در سال گذشته حوادث بزرگی را برای کشور رقم زد که فرصت ها و تهدیدهای برجام، برگزاری راهپیمایی باشکوه 22 بهمن و انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از آن جمله هستند.        

 

 

  • تاریخ ارسال : دو شنبه 2 فروردين 1395 ساعت: 9:11
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش انجام شد؛برگزاری مراسم عقد در نمایشگاه راهیان نور پادگان دژ

  • 46

دو نفر از زائرین راهیان نور که برای بازدید از نمایشگاه وارد پادگان دژ ارتش در خرمشهر شده بودند، مراسم عقد خود را نیز در این مکان برگزار کردند.

 

 

دو نفر از زائرین راهیان نور که برای بازدید از نمایشگاه وارد پادگان دژ ارتش در خرمشهر شده بودند، مراسم عقد خود را نیز در این مکان برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ارتش به مناطق عملیاتی راهیان نور ارتش در منطقه جنوب غرب، این زائرین که در حین بازدید از نمایشگاه پادگان دژ ارتش متوجه حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شده بودند، از وی درخواست نمودند خطبه عقد آنان را نیز جاری نماید.

بنابر این گزارش رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز ضمن جاری نمودن عقد نکاح این زائرین، هدایایی به آنها اهدا نمود.      

 

 

 
 
 

  • تاریخ ارسال : دو شنبه 2 فروردين 1395 ساعت: 9:8
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 868
            کل نظرات کل نظرات : 1
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 10
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 3
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 10
            بازدید ماه بازدید ماه : 20
            بازدید سال بازدید سال : 721
            بازدید کلی بازدید کلی : 23760

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.17.128.129
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پژواک و آدرس pejvak210.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  FarshidFarshid - سلام آیا تا کنون تجربه ی کار با بهترین سایت کسب در آمد ایران را داشته اید...


                  اگر پاسخ شما منفی است لطفا سری به این سایت بزنید و عضو شوید و بهترین را تجربه کنید.


                  باتشکر فراوان ، بهترین ها... - 1394/5/5/pejvak2

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به پژواک بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف