همکاری نوهد ارتش و صابرین سپاه

تبلیغات

تبلیغات

جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

امکانات جانبی

امکانات جانبی

Alternative content


همکاری نوهد ارتش و صابرین سپاه

  • 124
همکاری نوهد ارتش و صابرین سپاه
 
 
 
 
فرمانده تیپ 65 نوهد گفت: این تیپ از گردان‌های مختلف و تخصصی تشکیل شده که هرکدام متناسب با وضعیت جغرافیایی، قابلیت اجرای عملیات در مناطق مختلف و شرایط سخت را دارا هستند.
 

به گزارش فرهنگ نیوز، تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تراز جهانی جزو 10 نیروی قدرتمند کماندویی دنیا محسوب می‌شود، به‌عنوان یک نیروی واکنش سریع مؤثر و مستقل توانسته است با تجربه‌ای بالغ بر چهار دهه به‌عنوان نوک پیکان نیروی زمینی ارتش، توانمند‌های خود را به اثبات برساند.

تکاوران تیپ 65 که به «کلاه‌سبزها» مشهورند در مأموریت‌های ویژه نیروی زمینی با انجام تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسا نسبت به آماده‌سازی و گذراندن دوره‌های مختلف نظامی اقدام کرده و قابلیت انجام هرگونه مأموریتی اعم از جنگ تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش چتربازی و سقوط آزاد بر زمین، هوا و آب و مناطق کویری و کوهستانی را دارا هستند.

کماندوهای زبده تیپ نوهد توانایی لازم را برای هدایت رزمی در دو سطح تاکتیک و استراتژی داشته و در انطباق با شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، تاکنون مأموریت‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

آخرین عملیاتی که این نیرو با موفقیت کامل انجام داد، اجرای عملیات واکنش سریع رهایی گروگان در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بود که طی آن کلاه‌سبزها ظرف سه ساعت، از تهران به منطقه جاسک آمده و با اجرای عملیات‌های چتربازی و رنجری در مقابله با نیروهای مهاجم توانستند عملیات رهایی از گروگان را به نحو مطلوبی به اجرا درآورند، که امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات، از آن‌ها تقدیر کرد.

بر این اساس گفت‌وگویی مشروح را با امیر «نوذر نعمتی» فرمانده جدید تیپ 65 نوهد انجام داده‌ایم که متن آن در ذیل آمده است:


بوی ماه مدرسه

  • 62

 

افسران - بوی ماه مدرسه


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 9:24
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دیدار جمعی از جانبازان و خانواده‌های آنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی

  • 125

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، جمعی از جانبازان و خانواده‌های آنان صبح امروز با رهبر معظم انقلاب انقلاب دیدار کردند.

 

در این دیدار، سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار اشتری فرمانده ناجا نیز حضور داشتند.

 


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 9:23
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

نیروی زمینی ارتش هر تهدیدی را در نطفه خفه می کند

  • 130

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروهای مسلح از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند، گفت: نیروی زمینی ارتش هر تهدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی را در نطفه خفه خواهد کرد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در گفت با ایرنا افزود: امروزه اصلی ترین وظیفه نیروهای مسلح ارتقا توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: این وظیفه مهم با تکیه بر سلاح های خوب تولید داخل، بنیه اعتقادی و ایمانی قوی رزمندگان، استفاده از تاکتیک ها و تکنیک های جدیدی برای حضور در جنگ های نیابتی، جنگ ناهمتراز و اجرای رزمایش های نظامی که در این راستا اجرا می شود، تحقق خواهد یافت.

امیر پوردستان تاکید کرد: امروز جایگاه نیروهای مسلح بگونه ای است که اگر تهدیدی بخواهد خودنمایی و ضربه اول را وارد کند ضربه ایران علیه دشمن کوبنده تر و از بین برنده تر خواهد بود.

وی عنوان کرد: این قدرت دفاعی سبب می شود که هیچ دشمنی به خود اجازه تعرض به خاک ایران را ندهد.

امیر پوردستان از آمادگی نیروی زمینی ارتش برای راه اندازی یک یگان آموزشی در استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: لازم است بستر آن را نمایندگان مجلس و استاندار استان فراهم کنند.

وی افزود: با راه اندازی یکان آموزشی، علاوه بر ارتقای امنیت استان زمینه توسعه نیز برای محرومیت زدایی فراهم خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش برای حضور در بیست و نهمین همایش امام زاده میرسالار(ع) در بخش دیشموک به استان کهگیلویه وبویراحمد سفر کرد.


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 29 شهريور 1394 ساعت: 15:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,

برای نخستین بار رزمایش تخصصی یگان‌های مهندسی نزاجا برگزارمی شود

  • 150

 جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری دو رزمایش تخصصی جنگ الکترونیک و یگان‌های مهندسی این نیرو در پاییز امسال خبر داد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: رزمایش‌های نیروی زمینی از مهرماه سال جاری مراحل مقدماتی خود را آغاز کرده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال هم طبق سنوات گذشته نیروی زمینی علاوه بر برگزاری رزمایش‌های عمومی با حضور تمامی رسته‌های این نیرو، رزمایش‌های تخصصی را نیز به‌طور مستقل برگزار می‌کند.

امیر حیدری گفت: مهمترین رزمایش تخصصی که در سال جاری برای نخستین بار انجام می‌گیرد رزمایش یگان‌های مهندسی نزاجا است؛ که تحرک، پویایی، سرعت عمل و نوآوری از مختصات این نیرو است.


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 29 شهريور 1394 ساعت: 15:7
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,

دفاع مقدس مظهر عزت و اقتدار ملت ایران است

  • 92

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در یادواره شهدای پدافند هوایی در کاشان گفت: دفاع مقدس مظهر عزت، شجاعت و اقتدار ملت شریف، بزرگ و ولایتمدار ایران است.

امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی شامگاه جمعه در یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت الله سعیدی کاشان اظهار داشت: مراکز پدافند هوایی به سه هزار و 700 نقطه در کشور گسترش یافته است.

وی افزود: این مراکز قبل از شروع جنگ تحمیلی حدود یکصد و در طول جنگ تحمیلی به 400 نقطه رسیده بود.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اشرافیت اطلاعاتی به برکت ساخت دستگاه ها و تجهیزات داخلی خاطرنشان کرد: ایران بیشترین اخطارهای هوایی را به هواپیماهایی که قصد تجاوز به حریم کشور را داشته اند، در منطقه اعلام کرده است.


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 29 شهريور 1394 ساعت: 15:1
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

دشمن به‌دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است

  • 64

رهبر معظم انقلاب سرمایه‌گذاری سنگین دشمنان برای نفوذ فرهنگی و تغییر تدریجی باورهای مردم را یادآور شدند و افزودند: در زمینه سیاسی نیز بیگانگان بدنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد، نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی هستند که در صورت تحقق این توطئه، جهت‌گیری‌ها، تصمیمات و حرکت عمومی کشور، بر اساس خواست و اراده بیگانگان، تنظیم و اجرایی خواهد شد.

دشمن به‌دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است/ نباید گذاشت امید شیطانی به خواب رفتن ملت در دل دشمن پا بگیرد

 

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی روز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را نعمت بزرگ الهی و پاسدار آگاه و بینای انقلاب اسلامی در مسائل داخلی و خارجی خواندند و با تبیین الزامات و ابعاد پاسداری از انقلاب اسلامی افزودند: دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ به‌خصوص نفوذ سیاسی – فرهنگی است که شناخت توطئه‌های دشمن، تقویت و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان‌ها این هدف را ناکام خواهد گذاشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار در تشریح جایگاه سپاهیان پاسدار و وظایف خطیر آنان در موقعیت کنونی و آینده کشور، به تبیین چهار کلمه «سپاه، «پاسداران»، «انقلاب» و «اسلامی» و ابعاد و خصوصیات و الزامات آن پرداختند.

ایشان کلمه «سپاه» را به معنای داشتن سازمان و تشکیلات و نظم و انضباط دانستند و خاطرنشان کردند: برای هیچ سازمان و نهادی همچون سپاه وظیفه سازمانی برای پاسداری از انقلاب اسلامی به‌عنوان عزیزترین حادثه تاریخی و جاری کشور، تعریف نشده است.

 


ایرانیان مرد دریاهای سخت هستند

  • 120

فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور ایران در آب‌های منطقه و دنیا را مستدام دانست و گفت: 90 روز دریانوردی مداوم و انجام مطلوب ماموریت‌های محوله توسط ناوگروه های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نشان داد، ایرانیان مرد دریاهای سخت هستند.

 

دریادار حبیت‌الله سیاری در مراسم استقبال از ناوگروه سی و پنجم اعزامی به خلیج عدن و آب‌های اقیانوس هند که با حضور سردار تنگسیری، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه و فرماندهان نیروی دریایی ارتش صورت گرفت، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید با قدردانی از شهدا راه آنها را همواره ادامه بدهیم چرا که امروز جایگاه ویژه منطقه‌ای و جهانی خود را مدیون شهدا و فداکاری‌های آنها هستیم.

وی با اشاره به بازگشت ناوگروه مذکور اضافه کرد: این ناوگروه با افتخار و سربلندی در بدترین شرایط دریایی موفق به انجام ماموریت خود شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به شرایط منطقه و دریا در مدت اعزام این ناوگروه یادآور شد: 26 هزار مورد دریانوردی، 1200 عملیات شناسایی و رهگیری و 80 مورد شناسایی موفق، در طول 90 روز دریانوردی و در شرایط سخت ماندگاری در دریا، خود یک رکورد و عملکرد روشن و کم‌نظیر است که این تنها از مردان دریاهای سخت برمی آید.

وی با بیان اینکه ماموریت این ناوگروه به محدوده مدار هفت درجه نیز رسید، اضافه کرد: حضور مستمر جمهوری اسلامی ایران در آب‌های منطقه و دنیا تداوم خواهد یافت.

دریادار سیاری همچنین برای ناوگروه سی و ششم نیز آرزوی موفقیت کرد و افزود: این ناوگروه مطمئنا در ماموریت خود با تکیه بر اصول ‌و آرمان‌های نظام و رهنمودهای رهبری موفق خواهد بود.

در پایان این مراسم به فرماندهان ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی از طرف دریادار سیاری لوح تقدیر اعطا شد.


  • تاریخ ارسال : شنبه 28 شهريور 1394 ساعت: 12:59
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

عشق یعنی...

  • 85

 

افسران - عشق یعنی...

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 28 شهريور 1394 ساعت: 12:57
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دیدار خانواده یکی از جانباختگان حادثه مسجدالحرام با رهبر معظم انقلاب

  • 70

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از نشریه خبری - تحلیلی خط حزب‌الله، خانواده مرحوم دکتر سید احمد حاتمی دانشمند برجسته ایرانی که در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به لقاءالله پیوست، با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و مورد تفقد ایشان قرار گرفتند.

دیدار خانواده یکی از جانباختگان حادثه مسجدالحرام با رهبر معظم انقلاب

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر سید احمد حاتمی کلشتری در زمانی که در  کار کمک به مصدومان حادثه سقوط جرثقیل نزدیک کعبه بوده، خود دچار سانحه می‌شود و بعد از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

دکتر سید احمد حاتمی عضو هیئت علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران دارای مدرک فوق دکترای مهندسی مکاترونیک و دکتری مهندسی مکانیک طراحی کاربردی از انگلستان است.

شایان ذکر است، مراسم تشییع پیکر مظهر این مرحوم، دیروز پس از اقامه نمازجمعه از دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب اسلامی برگزار  شد. پیکر این دانشمند فضایی در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده  شد.


  • تاریخ ارسال : شنبه 28 شهريور 1394 ساعت: 12:55
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

راهبرد آمریکا تضعیف و براندازی جمهوری اسلامی ایران است

  • 129

 

سرهنگ محمد اکرمی نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راهبرد آمریکا، تضعیف نظام جمهوری اسلامی و براندازی آن است.

به گزارش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، وی در جلسه آگاه سازی سیاسی با موضوع برجام یا برنامه جامع مشترک که در فرماندهی آماد و پشتیبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، عنوان کرد: آمریکا به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران، راهبردهایی را قبل و بعد از توافق دنبال می کند.

وی در ادامه سخنانش راجع به متن توافقنامه افزود: این متن دارای چند بُعد است که تداوم برنامه هسته ای ایران، ماشین های سانتریفیوژ، تحقیق و توسعه و پروتکل الحاقی و تحقیق و توسعه راکتور اراک از نمونه های آن است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: نخستین نکته مثبت این توافق پذیرش حق غنی سازی در ایران است که در دنیا فقط هشت کشور دارای این حق هستند و توانستیم حق خود را در غنی سازی بگیریم. دومین نکته تعداد ماشین های غنی سازی است و از سال 82 که مذاکره با اروپایی ها را داشتیم آنها اجازه نمی دادند حتی یک سانتریفیوژ در ایران باشد و جمهوری اسلامی ایران به حرف آنها توجهی نکرد و 19 هزار سانتریفیوژ به غنی سازی می پرداختند و در توافقنامه ملزم به داشتن 6100 دستگاه سانتریفیوژ شدیم و این نکته مثبت است.

اکرمی نیا افزود: سومین نکته تحقیق و توسعه است که یکی از دلایل طولانی شدن مذاکرات همین نکته بود که آمریکایی ها می گفتند سن دانشمندان شما کمتر از 30 سال است و روندی که جمهوری اسلامی در تحقیق و توسعه پیش گرفته در آینده برای آنها خطرناک است.

وی توضیح داد: آمریکایی ها می گویند که چرا جمهوری اسلامی با این همه منابع نفت و گاز به دنبال انرژی هسته ای است در حالیکه آمریکا با داشتن این همه منابع، دارای 104 نیروگاه هسته ای است و این حرف آنها عوام فریبانه است.

اکرمی نیا با بیان اینکه راهبرد آمریکا نخست تضعیف جمهوری اسلامی و بعد براندازی آن است، گفت: آنها سعی داشتند که مسئله هسته ای را به مسائل اقتصادی ربط دهند و با نفوذ در داخل کشور تفرقه ایجاد کنند. آنها معتقدند جمهوری اسلامی به قدرت منطقه تبدیل شده و باید جلوی آن گرفته شود که البته مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به خوبی جلوی آنها ایستادند.


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 26 شهريور 1394 ساعت: 6:30
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

هفته دفاع مقدس

  • 100

در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، عناوین و محورهای تبلیغی ایام سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» توسط ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام شد.

این عناوین عبارتند از:

روز اول:(31 شهریور) «نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی».

روز دوم:(اول مهر) «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی، سربازان».

روز سوم:(دوم مهر) «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی».

روز چهارم:(سوم مهر) «معنویت، زنان، خانواده و سلامت».

روز پنجم:(چهارم مهر) «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف».

روز ششم:(پنجم مهر) «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان، پیشکسوتان».

روز هفتم:(ششم مهر) «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و بیداری اسلامی و استکبار ستیزی».

روز هشتم:(هفتم مهر) «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه آفرینان».

شایان ذکر است هفته دفاع مقدس از سه‌شنبه 31 شهریور ماه آغاز و تا سه‌شنبه هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

 


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 26 شهريور 1394 ساعت: 6:27
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

حلول ماه ذی الحجة مبارک...

  • 98

 

افسران -  حلول ماه ذی الحجة مبارک.../

ماه ذی الحجه از ماه های مقدس و شریف در نزد مسلمانان است. وقتی این ماه فرا می رسید مسلمانان اهتمام ویژه ای به عبادت داشتند به خصوص در دهه اول ماه ذی الحجه که در احادیث پیامبر(ص) بر فضیلت آن تاکید شده است. چنان که رسول ا... در حدیثی می فرمایند: «عمل خیر و عبادت در هیچ ایامی در نزد حق تعالی محبوب تر از دهه اول ذی الحجه نیست.». در بعضی از روایات آمده است، شب های دهگانه ای که قرآن در سوره «والفجر و لیال عشر» به آن سوگند یاد کرده است، شب های دهه اوّل این ماه شریف است


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 26 شهريور 1394 ساعت: 6:24
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

یار صدیق امام و رهبری

  • 89
  • 0
 

افسران - یار صدیق امام و رهبری

روحش شاد یادش گرامی باد


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 26 شهريور 1394 ساعت: 6:22
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

افسران جنگ نرم

  • 75

 

 

افسران - افسران جنگ نرم /1


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 23 شهريور 1394 ساعت: 6:45
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

چه فرقی است بین تقیه و دروغ؟

  • 83

مگر دروغ گناه نیست؟ پس چگونه است که تقیه، که نوعی دروغ است، یکی از مسلّمات مذهب تشیع شمرده می‌شود؟

تقیه

 

گاهی گفته می‌شود تقیه، مصداق دروغ و شاخه‌ای از نفاق و دورویی است و دروغ و نفاق هر دو در آئین اسلام حرام و مذموم است، با این حال، چگونه است که علمای شیعه تقیه را مجاز می‌انگارند؟
در پاسخ بدین سوال، نخست باید ببینیم "تقیّه" در منابع مکتوب دینی به چه معناست؟ آنگاه به ترسیم تفاوت‌ها  و مرزهای مفاهیم سه‌گانه "تقیه"، "دروغ" و "نفاق" خواهیم پرداخت.

مفهوم واژگانی "تقیّه"

واژه "تقیه" با کلمات "تقوا" و "وقایه" هم‌ریشه اند و هر سه از ماده "وقی یقی" مشتق شده‌اند که به معنای خویشتن‌داری و خودنگهداری است. عرب به سپر می‌گوید: وقایه. ترجمانی چون پرهیزکاری، برحذرداشتن، خداترسی و...همه از لوازم و فروعات مفهوم تقوا و تقیّه هستند نه اصل مفهوم.

 


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 23 شهريور 1394 ساعت: 6:43
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

شهادت امام محمد نقی (ع) تسلیت باد...

  • 75

 

افسران - امام جواد "علیه‌السلام


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 23 شهريور 1394 ساعت: 6:41
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

سقوط جرثقیل در مسجدالحرام

  • 95
ساعاتی قبل بر اثر شدت باد و طوفان یک جرثقیل به داخل مسجد الحرام در مکه مکرمه سقوط کرد. این طوفان که یک ساعت ادامه داشت موجب بروز برخی اختلالات در حمل ونقل در خیابانهای مکه شد. شدت باران که همراه وزش شدید باران همراه بود موجب شد شکستن برخی درختان در خیابان‌هاشد.
 
بر اساس آخرین گزارشات شمار قربانیان این حادثه به 107 نفر رسیده و 238 نفر نیز زخمی شده‌اند. در این سانحه متاسفانه یک زائر ایرانی جان خود را از دست داد و 25 زائر ایرانی دیگر زخمی شدند. عکس های منتشر شده از این حادثه را در ادامه مطلب می بینید.
 
(تصاویر) سقوط جرثقیل در مسجدالحرام

 


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 22 شهريور 1394 ساعت: 13:3
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

  • 72

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شهرستان چابهار از امکانات سطحی و زیرسطحی نداجا در دریای عمان و یگان‌های نیروی دریایی ارتش مستقر در کنارک بازدید کرد.

بازدید سردار دهقان از مناطق دوم و سوم نیروی دریایی ارتش

 

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در بازدید از مناطق دوم و سوم نیروی دریایی ارتش و سواحل کنارک چابهار اظهار داشت: بنا بر شرایط منطقه در گذشته واحدهای نظامی زودتر از سایر ارگان ها و سازمان ها در این منطقه مستقر شده اند و این موضوع باعث شده هم‌اینک نیز نیروی دریایی با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سواحل مکران پیشرو باشد.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: خوشبختانه با استقرار واحدهای تولیدی و اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی شاهد توسعه بیش از پیش سواحل مکران خواهیم بود. وی افزود: اجرایی شدن برنامه های توسعه ای دولت و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران از اولویت های کاری دولت تدبیر و امید است.
امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: ایجاد زیرساخت ها و حضور مقتدرانه نیروی دریایی در سواحل مکران نوید دهنده توسعه این سواحل در آینده نزدیک است.
وی افزود: عزیمت صیادان به آب‌های دور و امنیت شناورهای کشور در اقیانوس هند نتیجه حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر دفاع در شهرستان چابهار از امکانات سطحی و زیرسطحی دریای عمان و یگان های نیروی دریایی ارتش مستقر در کنارک دیدن کرد.
سردار دهقان همچنین پس از ورود به بندر راهبردی جاسک، از نزدیک در جریان روند پیشرفت کاری طرح‌ها و پروژه های عمرانی در حال احداث و کارهای زیربنایی منطقه ازجمله پروژه ساخت منازل سازمانی کارکنان منطقه و دیگر پروژه های درحال ساخت قرار گرفت و از آنها بازدید به عمل آورد.


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 22 شهريور 1394 ساعت: 12:59
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

رعد و برق خشم مظلومین جهان در راه است

  • 75

 

 

افسران - اسراییل پناهپاه هایش را اماه کند رعد و برق خشم مظلومین جهان در راه است


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 22 شهريور 1394 ساعت: 12:57
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,,

یکی از راه های ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن، انس با قرآن کریم است

  • 112

 

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از مهمترین راه های ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان، انس با قرآن و فرهنگ قرآنی است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: امروز مفتخریم که مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قرآن کریم با شکوه  و وزانت خاصی و همراه با ثمرات و نتایج ارزشمندی برگزار گردید.

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 شهريور 1394 ساعت: 15:1
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

مثل کودکانی هستیم که حرف گوش نمی‌کنیم

  • 80

 

افسران - مثل کودکانی هستیم که حرف گوش نمی‌کنیم


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 شهريور 1394 ساعت: 15:0
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش برگزار شد

  • 95

 

 

مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش صبح امروز با حضور فرماندهان، روحانیون و مسئولان عالی رتبه ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام صالحی نسب، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش در سطح یکانها، نیروها و مرحله پایانی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: در این دوره از رقابتها ما چهار طیف شرکت کننده خواهران شاغل، همسران کارکنان، فرزندان دختر و فرزندان پسر کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران را داشتیم که امسال با انجام یک کار نو و بدیع فرزندان کارکنان را به دودسته زیر 15 سال و بالای 15 سال تقسیم کردیم

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 شهريور 1394 ساعت: 14:58
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

سعادتمندی در مخفی کردن هفت کار

  • 109

 

افسران - سعادتمندی در مخفی کردن هفت کار


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 شهريور 1394 ساعت: 14:56
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

فکر میکنین دست پختشون چی جوری باشه؟

  • 93

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 21 شهريور 1394 ساعت: 14:55
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

آموزش های دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از سطح بالایی برخوردار است

  • 87

 

 

امیر سرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا که با حضور فرماندهان، مسئولان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، گفت: بالاترین سطح تاکتیک فرماندهی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آموزش داده می شود که متناسب با زمان و نیازهای روز می باشد. 

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی به اهمیت جایگاه دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا اشاره کرد و ضمن تبریک به دانشجویان جدید الورود گفت: شما دانشجویانی که برای دوره جدید، وارد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش شده اید جزو بهترین ها و موفق ترین ها بوده اید که توانسته اید بعد از گزینش  های متعدد وارد دانشگاه شوید.

 

 


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 7:2
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

یک سؤال مخصوص تیزهوشان ؟؟

  • 102

 

یک سؤال مخصوص تیزهوشان ؟؟

به عکس نگاه کنید وسعی کنید شخص موجود در عکس را پیداکنید


فقط ۱۲۰ ثانیه (۲ دقیقه) بیشتر ادامه ندهید زیرا تیز هوش نیستید

.
.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:59
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

دستور فوری رهبری

  • 100

 

 

افسران - کاش دولت به این دستور فوری رهبری عمل کند


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:56
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

العجل یا مولای یا صاحب الزمان

  • 84

افسران - العجل یا مولای یا صاحب الزمان


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:55
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

عشق مردم آذربایجان به ولایت

  • 109

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مردم آذربایجان عاشق ولایت هستند و مانند همه‌ی مردم ایران به اهل بیت عشق و علاقه خاصی دارند.

عشق مردم آذربایجان به ولایت دلیل تقدیم 6 شهید مدافع حرم است

 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی که از اهالی استان آذربایجان شرقی است در حاشیه مراسم گرامیداشت 6 شهید مدافع حرم آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: اسلام مرز نمی‌شناسد و همه ما وظیفه داریم از دین‌مان اسلام حمایت کنیم.

وی در رابطه با ویژگی‌های مردم آذربایجان شرقی که باعث شده است 6 شهید در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم کنند، نیز گفت: مردم آذربایجان عاشق ولایت هستند و مانند همه‌ی مردم ایران به اهل بیت عشق و علاقه خاصی دارند. امیدوارم که همه‌ی ما پیرو اهل بیت(ع) باشیم. لازم به ذکر است شهیدان "صمد امام پناه"، "علی کنعانی"، "محرم علیپور"، "عباس عبداللهی"، "محمودرضا بیضایی" و "حامد جوانی" شش شهید آذربایجان شرقی هستند که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:53
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

رزمایش گسترده قرارگاه پدافند هوایی اواخر پاییز برگزار می‌شود

  • 70

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: اواخر پاییز امسال قرارگاه پدافند هوایی رزمایشی را برگزار خواهد کرد که نیمی از کشور به‌صورت مستقیم و نیم دیگر به صورت غیر مستقیم تحت پوشش قرارگاه خواهد بود.

رزمایش گسترده قرارگاه پدافند هوایی اواخر پاییز برگزار می‌شود/ رونمایی رادارهای بومی «بینا» و «نظیر»

 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت سالروز تأسیس پدافند هوایی در ستاد این قرارگاه برگزار شد، با بیان اینکه درحالی هفتمین سال تشکیل قرارگاه را پشت سر می گذاریم که چندین سامانه پدافندی را در کشور بکارگیری می کنیم، افزود: رادار «فتح 14» که از فناوری نیمه هادی بهره می برد، به صورت بومی طراحی شده برای پرنده های با برد و ارتفاع بسیار بالا بکار گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه اکنون در یکی از نقاط پدافندی مستقر شده اظهار داشت: رادار «فتح 14» که دو منظوره طراحی شده، برای کشف و اتصال به سامانه های موشکی کاربرد دارد.

امیر اسماعیلی سپس از طراحی و تولید سامانه پدافندی «تلاش» خبر داد و افزود: این سامانه موشکی برای رهگیری و درگیری در اهداف متوسط و بالا به طور توامان طراحی شده که کاملا بومی بوده و صفر تا صد آن توسط کارکنان پدافند هوایی با کمک وزارت دفاع تولید شده است.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:52
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

سنگ های عجیبی که رشد می کنند

  • 90

سنگ ها از سخت ترین و محکم ترین چیزهایی هستند که روی زمین دیده می شوند همچنین سنگ ها همیشه به عنوان مواردی شناخته می شوند که دلسنگی و بی روحی را نشان می دهند و هیچ جانی در آن ها وجود ندارد ولی همیشه هم این گونه نیست.

 

در یکی از روستاهای رومانیا سنگی وجود دارد که سال ها انسان ها و دانشمندان را جذب خود کرده است. این سنگ ها به عنوان عجیب ترین و البته باورنکردنی ترین چیزهایی است که روی زمین دیده می شود و مردم از گذشته به ان ها “ترووانت” می گفتند.

نام این سنگ ها به معنی”شن های سیمانی” است ولی به هر حال سنگ های بی جانی هستند که با بارش باران رشد می کنند. البته این سنگ ها دارای شگفتی های دیگری نیز هستند زیرا می توانند بدون آن که کسی کمکشان کند جا به جا شوند.

به گفته دانشمندان ۶ میلیون سال پیش این سنگ ها بر اثر زمین لرزه های بسیار شدید وارد سطح زمین شده اند و پیش از آن در لایه های زیرین زندگی می کردند. برخی از این سنگ ها از شش تا ده متر طول دارند و با بارش باران بزرگتر شده و حتی پوست اندازی می کنند.

 


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:50
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

صید میگوی شیشه ای در سواحل نیوزلند

  • 77

چندی پیش در سواحل نیوزلند ماهی شیشه ای و خاصی پیدا شد که دانشمندان را بدجوری درگیر خود کرده است. این ماهی بسیار خاص است تا به حال نمونه ای شبیه آن وجود نداشته است.

 

دنیای بی کران دریاهارا هیچ کسی نمی تواند تا انتها رفته و تمام عجایب آن را به دست آورد زیرا هر روز موجودی عجیب در دل آب های دنیا پیدا می شود که بسیاری از دانشمندان حتی تصویر آن را هم تا به حال ندیده اند و هیچ ایده ای هم در مورد آن ندارند.

“استورات فریسر” یک ماهی گیر اهل نیوزیلند است که چندی پیش با مشاهده یک ماهی خاص بسیار شوکه شد. این مرد در حال صید میگو بود که ناگهان میان دیگر ماهی و میگوها با موجودی شیشه ای و بسیار عجیب روبرو شد.

این موجود شیشه ای چهره خاصی داشته و به نظر می رسد نوع خاصی از میگو است ولی در هیچ کتابی نامی از آن برده نشده است. این مرد ادعا می کند ماهی شیشه ای را در محدوده ۷۰ کیلومتری از ساحل پیدا کرده است وبدون کمترین دستخوردی آن را به دانشمندان تحویل داده است.

بدن این ماهی کاملا شفاف بوده و پشت آن معلوم است همچنین شما می توانید به راحتی اندام های داخلی آن را مشاهده کنید که در حرکت هستند.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:48
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

روش جالب برای تشخیص عسل اصلی

  • 91

روش های زیادی درباره تشخیص عسل اصلی وجود داره که بیشتر به افسانه شباهت داره، از جمله این که می گویند اگر عسل شکرک بزنه تقلبی است یا اینکه رنگش باید کهربایی باشد یا اینکه اگر در ظرف بریزیم نباید رشته اش قطع شود اما باید بگویم هیچ کدام از این روش ها برای تشخیص عسل اصل جواب نخواهد داد.

 

یک روش مطمئن برای شناخت عسل خوب این است که آن را داخل یک لیوان آب سرد بریزید .. اگر قطره های عسل حل نشدند و ته لیوان ته نشین شدند عسل اصل است اما اگر عسل در آب حل و ذرات آن به صورت رشته هایی در آب ناپدید شدند تقلبی است.

 


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:46
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

عبور بزرگراهی از وسط یک برج

  • 119

به رغم آنکه تجربه ژاپنی ها در زمینه معماری های جدید عمری هفتاد ساله بیشتر ندارد اما این کشور به یکی از پیشقراولان این نوع معماری در جهان تبدیل شده است بطوریکه برج ها و ساختمان ها مانند آنچه در شهر اوزاکا به چشم می خورد شاهدی بر ابداعات و ابتکارات ژاپنی ها در این زمینه است. اوزاکا شهریست که بزرگترین شرکت های صنایع خودروسازی و الکترونیک و نیز برخی از بزرگترین و معروف ترین برج های ژاپن در این شهر قرار دارند. یکی از معروفترین این برجها برجی 16 طبقه است که یکی از بزرگراه های شهری اوزاكا در طی مسیرش از وسط آن عبور می کند. واقعا آفرین بر ذهنهای خلاق که باعث شگفتی همگان است و امیدوارم روزی نیز در کشور خود شاهد کارهای خلاقانه در سطح شهرها باشیم، چرا که ما می توانیم.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 9 شهريور 1394 ساعت: 6:44
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

امیر پوردستان: ارتش داعش را در منطقه جلولا و سعدیه استان دیاله سرکوب کرد.

  • 102

 

 

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بزرگداشت تقدیر از تیپ ویژه 65 نوهد که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حوادث منطقه بخصوص مقابله با گروهک تروریستی داعش و نیز آمادگی نیروی زمینی برای حفاظت از مرزهای کشور تصریح کرد: با اقدام به موقع نزاجا، داعش که در منطقه جلولا و سعدیه استان دیاله بود نتوانست به مرزهای ما نزدیک شود و در همانجا ماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان  خاطر نشان کرد: داعش در سال گذشته در کمتر از یک ماه خود را از مرزهای غربی عراق به نزدیکی استان دیاله و منطقه جلولا و سعدیه رساند که البته به اقدام به موقع داعش در استان  دیاله متوقف شد.

وی ادامه داد: آمریکا تا دیروز مترصد فرصت برای حمله نظامی و انهدام تاسیسات نظامی ایران بود امروز به دنبال نزدیکی و دوستی با ایران است تا غفلت ایجاد کند، اما ملت ایران هوشیار هستند.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 شهريور 1394 ساعت: 15:42
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

رزمنده ای که‌ مشهورترین‌ شهادت‌ را رقم زد

  • 87

 

افسران -  رزمنده ای که‌ مشهورترین‌ شهادت‌ را رقم زد +عکس

 

یکی از مشهورترین و شاید دوست‌داشتنی‌ترین عکس دفاع مقدس، تصویر لحظه شهادت بیسیم‌چی گردان انصار رسول، لشگر 27 محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم)، «شهید امیر حاج امینی» است


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 شهريور 1394 ساعت: 15:40
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

سفارت بریتانیای کبیر، لانه روباه پیر، انگلیس خبیث، باز شد!

  • 76

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 شهريور 1394 ساعت: 15:37
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

به به عجب خلوتی کرده است حضرت آقا با امام رضا (ع)

  • 86

 

افسران - به به عجب خلوتی کرده است حضرت آقا با امام رضا (ع)


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 شهريور 1394 ساعت: 15:35
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

آقا جان خوشا ب حال زائرات.

  • 112

 

افسران - آقا جان خوشا ب حال زائرات.....


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 4 شهريور 1394 ساعت: 15:34
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 868
            کل نظرات کل نظرات : 1
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 5
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 2
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 5
            بازدید ماه بازدید ماه : 15
            بازدید سال بازدید سال : 716
            بازدید کلی بازدید کلی : 23755

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 13.59.82.167
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پژواک و آدرس pejvak210.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  FarshidFarshid - سلام آیا تا کنون تجربه ی کار با بهترین سایت کسب در آمد ایران را داشته اید...


                  اگر پاسخ شما منفی است لطفا سری به این سایت بزنید و عضو شوید و بهترین را تجربه کنید.


                  باتشکر فراوان ، بهترین ها... - 1394/5/5/pejvak2

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به پژواک بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف